1782 DS Den Helder
Stuurt u ons een e-consult
De praktijk is op werkdagen geopend van:
Voor de EERSTE HULP (wonden,verbrandingen,oogletsels,etc) kunt u altijd bij ons terecht.
Raakt u niet in paniek ! Als u van te voren belt of laat bellen, houdt de huisarts rekening met uw komst. Soms kunnen wij u telefonisch al enige adviezen geven.
Bij spoedgevallen binnen openingstijden van de praktijk kan er gebeld worden op telefoonnummer 618500, keuzenummer 1.
In het weekend of ‘s avonds altijd de Huisartsenpost bellen telefoonnummer: 670470.
Bij direct levensgevaar: 112.
Wanneer u de huisarts belt, krijgt u een van de praktijkassistenten aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden waar u voor belt en stelt u een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Dat heet triage.
Bij triage gaat het er om dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (bijv. bij spoed snel een afspraak of een spoedvisite), en bij de juiste hulpverlener. Het is niet de bedoeling dat de praktijkassistente de diagnose gaat stellen. Triage zorgt er ook voor dat ondanks de toenemende drukte, de wachttijden zo kort mogelijk blijven.
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen zal de praktijkassistente u een aantal vragen stellen en kan zij u een voorstel doen. Er zijn verschillende mogelijkheden:
Als de afspraak geen haast heeft, zal de praktijkassistente u soms het voorstel doen later in de week te komen. Als u meerdere dingen wilt bespreken zal de assistente een dubbele afspraak voor u maken.
Triage gebeurt op basis van zorgvuldig opgestelde protocollen. Onze praktijk- assistenten hebben hiervoor de noodzakelijk aanvullende cursussen gevolgd. Uiteraard doen de praktijkassistenten alles in samenspraak en overleg met uw eigen huisarts.
Hoe kunt u meewerken aan een goede triage?
Voor een soepel verloop van het spreekuur – waarbij wachttijden tot het minimum beperkt zijn – is het van belang dat u bij het maken van een afspraak behalve de aard van uw vraag, ook duidelijk aangeeft of u voor één of voor meerdere vragen een afspraak met uw huisarts wilt, en of u denkt extra spreekuurtijd nodig te hebben. Op die manier kan er een afspraak gemaakt worden op het juiste moment en wordt er voldoende tijd voor ingepland, waardoor lange wachttijden kunnen worden voorkomen.
Als u op het spreekuur wilt komen bij één van de huisartsen, assistentes of diabetesverpleegkundige, dan dient u van te voren een afspraak te maken. U kunt op 2 manieren een afspraak maken.
Online
Via onze patiëntenomgeving kunt u online een afspraak maken in de agenda van uw huisarts. U dient zich hiervoor éénmalig te registeren. Klik hier om in te loggen/te registreren.
Telefonisch
U kunt iedere werkdag bellen met de praktijk tussen 08.00 en 10.00 uur om een afspraak te maken.
Meestal wordt voor een consult ongeveer 10 minuten gereserveerd. Als u aangeeft dat er meerdere vragen te bespreken zijn, of een kleine chirurgische ingreep dient te gebeuren, dan houdt de assistente daar rekening mee in de agenda.
Indien er bij uw eigen huisarts geen spreekuurtijd meer over is, kunt u een afspraak maken voor de volgende dag of één van de andere artsen consulteren.
Mocht een gemaakte afspraak door onvoorziene omstandigheden niet doorgaan, gelieve dit tijdig door te geven aan de assistente.
Uw huisarts heeft samen met de praktijkassistentes en verpleegkundige afspraken gemaakt over het behandelen van bepaalde aandoeningen zie hiervoor de betreffende rubriek “assistente en praktijkondersteuning”.
Wilt u een kort advies, of een uitslag van een onderzoek opvragen, dat kan iedere werkdag. U belt dan tussen 8.00 -10.30 uur en tussen 13.30 en 15.30 uur. De assistente kan u vaak al direct antwoord geven en soms is overleg met de huisarts nodig. Als u in de ochtend uw vraag heeft gesteld kunt u terug bellen vanaf 13.30 uur tot 15.30 uur.
Heeft u Diabetes Mellitus en wilt u uw dagcurves door bellen of heeft u nog een andere vraag aan de praktijkondersteuner, dan kunt u iedere donderdag bellen tussen 14.00 uur en 15.00 uur en vragen naar de diabetes verpleegkundige Ellen.
U kunt ook uw dagcurves e-mailen: pohlevert@lorentz.zorgring.nl
Praktijkondersteuning heeft als doel om het werk van de huisarts te ontlasten en de zorg voor de patiënten te verbeteren. U moet hierbij denken aan het geven van voorlichting over chronische ziektes als astma en diabetes (suikerziekte). Om uw risico op hart vaat ziekten goed in te kunnen schatten is naast een bloedtest ook een bloeddrukmeting nodig. Om deze reden is minstens 1 keer per jaar een bloeddrukmeting nodig bij onze praktijkondersteuner of praktijkassistente.
Er zijn verrichtingen en controles die de huisarts heeft overgedragen aan de praktijkondersteuner zoals :
Maak hiervoor telefonisch een afspraak.
De praktijkondersteuner is hiervoor opgeleid en werkt onder de verantwoordelijkheid van de huisarts.
Er zijn verrichtingen en controles die de huisarts heeft overgedragen aan de praktijkassistente zoals :
Maak hiervoor telefonisch een afspraak.
De praktijkassistente is hiervoor opgeleid en werkt onder de verantwoordelijkheid van de huisarts.
Aan het eind van de ochtend en in de middag worden bezoeken aan huis gebracht voor patiënten, die niet in staat zijn om het spreekuur te bezoeken.
Het verdient de voorkeur om naar de praktijk te komen, aangezien daar betere onderzoek – en behandelmogelijkheden bestaan dan bij uw thuis.
Visiteaanvraag bij voorkeur vóór 10.30 uur ‘s morgens.
De assistentes doen ´s middags administratief werk en spreekuur daarom is het ´s middags niet meer mogelijk afspraken te maken of recepten aan te vragen.
Huisartsenpraktijk Levert is een opleidingspraktijk. Een huisarts in opleiding is al een arts en specialiseert zicht nu tot huisarts. Het kan zijn dat u een afspraak heeft bij de arts in opleiding. De arts in opleiding heeft net als de praktijkondersteuners en verpleegkundig specialist nauw overleg met elkaar.
Een andere huisarts?
Een veel gestelde vraag in de praktijk is: ‘waarom krijg ik iemand anders in plaats van dr. Levert?‘
Het antwoord is: Vroeger was één huisarts in staat om wel 3.000 patiënten in zijn praktijk te hebben. Doordat de laatste jaren de huisartsen veel meer taken over zijn gaan nemen van het ziekenhuis, meer administratieve taken gekregen hebben, regelmatig scholingen volgen om bij te blijven, vrijwel wekelijks dienst hebben op de huisartsenpost, de bevolking vergrijst, er meer chronische zorg nodig is en er steeds meer kan, is dat aantal inmiddels gedaald naar 2.000. Echter, een huisarts kan moeilijk 1/3 van zijn patiënten wegsturen. De oplossing is om met een team van zorgverleners te werken. Dat betekent dus wel dat u meer mensen zult zien. Praktijkondersteuners, verpleegkundig specialist en assistenten ondersteunen het werk van de huisarts en nemen een deel van de (chronische) zorg in nauw overleg met uw huisarts over.
U kunt de huisartsenpost bellen voor uitsluitend dringende gevallen. Maakt u van te voren wel even een afspraak in verband met de planning.
Openingstijden:
Iedere werkdag na 17.00 uur tot de volgende ochtend 08.00 uur. Op zaterdag, zondag en de feestdagen is de huisartsenpost de gehele dag geopend.
Afspraken:
Houd bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand!
Het adres van de Centrale Huisartsen Post: Huisduinerweg 3 te Den Helder.
Telefoonnummer : 0223 670470
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoort uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.